ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΤΥΠΟ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ DEBATE ΤΗΣ «ΚΗΦΙΣΙΑΣ»
Επιμέλεια: ΤΙΜΟΘΕΟΣ ΜΕΡΛΙΝ
Η συγκέντρωση των απαντήσεων των υποψήφιων Δημάρχων, για την παράλληλη δημοσίευσή τους σε ίδια (!) ερωτήματα, δεν είναι όσο απλή φαντάζει. Ήταν μια χρονοβόρα διαδικασία που απαιτούσε την αναζήτηση όσων δήλωσαν την υποψηφιότητά τους ή άφησαν υπόνοια πως θα διεκδικήσουν την εκλογή τους, που έγινε με μεθοδικότητα και σεβασμό στο γεγονός, πως ενδεχομένως, δεν έχουν στήσει όλοι ακόμα τον απαραίτητο μηχανισμό για την εκστρατεία τους. Αν και η ταυτόχρονη δημοσίευση των απαντήσεων σε ίδια ερωτήματα, είναι ακόμα κάτι άγνωστο στη χώρα μας, θεωρούμε ότι είναι ο δικαιότερος τρόπος, για να μπορέσουν να λάβουν οι αναγνώστες και δυνάμει ψηφοφόροι, γνώση των θέσεων των Υποψηφίων και να τις συγκρίνουν, έχοντάς τες όλες μπροστά τους.
Οι υποψήφιοι που δεν μπορέσαμε να βρούμε, ήταν ελάχιστοι. Πράγμα που σημαίνει ότι ούτε όσοι έχουν πρόθεση να τους ψηφίσουν, θα δυσκολευθούν λιγότερο από εμάς, να πάρουν την απαραίτητη πληροφόρηση που θα τους βοηθήσει στην απόφασή τους.
Κάποιοι, επέλεξαν να μην απαντήσουν καθόλου, θεωρώντας μάλλον, είτε ότι το μέσο δεν τους ικανοποιεί ή ότι οι Δημότες δεν ενδιαφέρονται ή πως η πολιτική ατζέντα, δεν περιέχει τα θέματα της καθημερινότητάς μας. Άμα όμως δεν ασχοληθούμε με την καθημερινότητα στα τοπικά, ποιος θα ασχοληθεί; Ο λόγος που προχωρήσαμε σε αυτό το κοινό ερωτηματολόγιο, ήταν πρωτίστως, επειδή σεβόμαστε τους αναγνώστες μας, οι οποίοι προβληματίζονται και αναζητούν απαντήσεις για τα προβλήματα που βιώνουν. Ο κόσμος, ειδικά στις μέρες μας, δεν ψηφίζει με τυφλή εμπιστοσύνη, γιατί «φυσάει και το γιαούρτι». Θέλει να ξέρει, τι πρεσβεύουν οι εκπρόσωποι που επιλέγει. Κανείς δεν κρύφτηκε πραγματικά ποτέ, χώνοντας το κεφάλι του στην άμμο. Και εμείς εδώ, το μόνο που κάνουμε, είναι να προσφέρουμε βήμα. Απαξιώνοντας πάντως μια έντιμη διαδικασία, την κάνεις δυνατότερη και ενισχύεις τα λόγια όσων επέλεξαν να απαντήσουν.
Όσοι είχαν το θάρρος να απαντήσουν, τους ευχαριστούμε που εμπιστεύονται την πολυφωνία της «Κηφισιάς» και του kifisianews.gr. Για εμάς, όλοι οι υποψήφιοι είναι ισότιμοι και ο λόγος τους αξίζει το ίδιο. Η διαδικασία των ίδιων ερωτήσεων και της ταυτόχρονης δημοσίευσης των απαντήσεων, συνεχίζεται και ελπίζουμε ότι όλοι οι υποψήφιοι, θα την αγκαλιάσουν τελικά. Εμείς πάντως και μια απάντηση να λαμβάναμε, θα την δημοσιεύαμε. Το χρωστάμε σε όσους εμπιστεύονται την «Κηφισιά» για πάνω από μισό αιώνα που κυκλοφορεί.
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ο τέως δήμαρχος, Νίκος Χιωτάκης, θα συστήσει πρώτα με τους συνεργάτες του το πρόγραμμα του συνδυασμού και θα απαντήσει σε επόμενα φύλλα.
Ξεκινάμε με ερωτήματα που αφορούν τους δρόμους της πόλης. Οι απαντήσεις για το κυκλοφοριακό θα δοθούν σε δύο μέρη.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Πώς θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί, η συμβολή Τατοΐου και Όθωνος;
Τι μπορεί να γίνει στις περιπτώσεις, όπου έμποροι αυτοκινήτων αφήνουν το εμπόρευμά τους στον Δημόσιο Χώρο;
Ποια είναι η λύση για τα σημεία στην πόλη μας, όπου η στάθμευση είναι προβληματική;
ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΩΜΑΚΟΣ
Με εγκατάσταση φωτεινού σηματοδότη, οριοθετημένες διελεύσεις και συγκεκριμένες κατευθύνσεις, μετά από σχετική μέτρηση του κυκλοφοριακού φόρτου. Σημαντική αποσυμφόρηση των κύριων οδικών αρτηριών του Δήμου μας θα παρείχε η υλοποίηση από την Κυβέρνηση της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς Νέα Ερυθραία.
Όταν τα αυτοκίνητα παραμένουν ακινητοποιημένα για μεγάλο χρονικό διάστημα προβλέπεται με ειδική εργολαβία και κατόπιν συγκεκριμένων ειδοποιήσεων η απομάκρυνσή τους. Τούτο εφαρμόζεται αφού προηγουμένως προηγηθούν συστάσεις από την Δημοτική Αστυνομία και όχι μόνο, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις βρίσκουν ανταπόκριση.
Η Τροχαία Κηφισιάς που παρά την υποστελέχωσή της έχει εντείνει τη δράση της στην πόλη μας και επικουρικά η Δημοτική Αστυνομία (πέντε υπάλληλοι της επέστρεψαν στον Δήμο μας μετά την κατάργηση της ειδικότητας) εποπτεύουν τους χώρους στάθμευσης και επιβάλλουν πρόστιμα όπου προβλέπεται από το νόμο. Προσφέρονται κίνητρα μείωσης των Δημοτικών τελών προς τις εταιρίες χώρων στάθμευσης προκειμένου να μειώσουν σημαντικά τις τιμές τους, χωρίς έως σήμερα ανταπόκριση. Προγραμματική μας θέση για την επόμενη δημοτική περίοδο είναι η μελέτη κυκλικής περιμετρικής δημοτικής συγκοινωνίας, που εκτιμούμε πως θα μειώσει τις εσωτερικές μετακινήσεις.
ΝΙΚΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΤΟΣ
Η κυκλοφορική μελέτη για την Κηφισιά, ενδεχομένως να προτείνει λύση, διότι πράγματι η συμφόρηση που δημιουργείται στο σημείο αυτό είναι μεγάλη και η επίλυση, φοβάμαι είναι πολύ δύσκολη μέχρι αδύνατη. Το μόνο που ενδεχομένως μπορεί να γίνει είναι να κατασκευαστεί ένα αστεροειδές τρίγωνο στη διασταύρωση, έτσι ώστε να μην μπορεί κάποιος να εισέρχεται εμβόλιμα από δεξιά για να προηγηθεί. Τότε τα αυτοκίνητα της αριστερής αυτής διαδρομής που θα πληθύνουν, ίσως αποφασίσουν οι ίδιοι να βρουν άλλη διαδρομή.
Απλά θα απαγορευτεί! Αναλόγως του είδους/όγκου/μεγέθους και σημασίας για τον έμπορο, ενδέχεται να δοθεί κάποιο χρονοδιάγραμμα για συμμόρφωση. Είναι αναγκαίο να αντιληφθούν όλοι, ότι πρέπει να έρθει η τάξη και η ευπρέπεια παντού στον Δήμο, έτσι ώστε οι δημόσιοι χώροι να δοθούν στους δημότες και κυρίως τα πεζοδρόμια, τα περισσότερα των οποίων είναι είτε κατεστραμμένα, είτε κατειλημμένα, είτε χωρίς σκεπτικό φυτεμένα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η διέλευση των πεζών με ασφάλεια και άνεση, αλλά να βελτιωθεί και η εμφάνιση της πόλης.
Θα εφαρμοστεί η ελεγχόμενη στάθμευση παντού με κάποιο αρχικό δωρεάν χρόνο και αυτό θα συντείνει: α) Να αποτρέπει τους υπαλλήλους που καταλαμβάνουν χώρους έμπροσθεν της εργασίας τους. β) Να βρίσκει κανείς ευκολότερα θέση. γ) Να βρουν εργασία αρκετά Κηφισιωτόπουλα. και δ) Η αύξηση των εσόδων του Δήμου. Ο καθένας βέβαια θα σκέπτεται αν θα χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του. Οι παράνομες σταθμεύσεις ασφαλώς θα δέχονται πρόστιμα. Θα επιδιώξω να πάρει ο Δήμος τον έλεγχο των δρόμων που τώρα υπάγονται είτε στην Περιφέρεια είτε στο Υπουργείο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΣ
Το ιδανικό θα ήταν η συνέχιση με οποιονδήποτε ενδεδειγμένο τρόπο της Τατοΐου. Όσο αυτό αδύνατο χρειάζονται τα εξής μέτρα: Διαγράμμιση της Τατοΐου με τόξα κατεύθυνσης προς τα δύο τμήματα της Όθωνος ή/και δημιουργία νησίδας που θα χωρίζει τις κατευθύνσεις. Αποτελεσματική χωροθέτηση της οδού Δραγούμη με απαγόρευση στάθμευσης σε όλο το μήκος της, διαγράμμιση καθώς και αυστηρός έλεγχος της τροφοδοσίας των καταστημάτων σε προκαθορισμένο ωράριο και σε χώρο ιδιωτικό. Αξιοποίηση / δημιουργία νέων χώρων προς στάθμευση και αποβίβαση (ΧΑΝ, ΗΣΑΠ).
Εφαρμογή της νομοθεσίας. Ειδοποίηση για μετακίνηση και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης επιβολή προστίμου και μεταφορά με γερανό. Η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη, δεν επιδέχεται ερμηνειών, απλά πρέπει να τηρηθεί. Ακόμα και ειδικές διατάξεις που υπάρχουν για ενοικιάσεις αυτοκινήτων θέτουν αυστηρά όρια και προϋποθέσεις. Το γεγονός ότι η κατάληψη πεζοδρομίων σε μόνιμη βάση έχει γίνει καθεστώς, αποτελεί στα μάτια των πολιτών ένδειξη διαπλοκής και ανοχής. Βέβαια δεν είναι μόνο οι έμποροι αυτοκινήτων που παράνομα καταλαμβάνουν δημόσιους χώρους.
Ελεγχόμενη στάθμευση, δημιουργία επιπλέον χώρων δωρεάν στάθμευσης, αυστηρός έλεγχος της νομιμότητας, ξεκαθάρισμα αρμοδιοτήτων (κύριοι οδικοί άξονες), καλύτερη συνεργασία δημοτικής αστυνομίας με την Τροχαία σε βάση προγραμματισμού για να υπάρχει αλληλοκάλυψη και τέλος δημιουργία τοπικής κυκλικής δημοτικής συγκοινωνίας που θα εξυπηρετεί τοπικά επιβαρυμένα σημεία. Σήμανση, διαγράμμιση είναι προτεραιότητα και προϋπόθεση.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΟΥΡΜΑΔΙΑΣ
Υπάρχουν ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα ΤΑΤΟΪΟΥ και ΟΘΩΝΟΣ, όπως η τοποθέτηση επί της ΤΑΤΟΪΟΥ διαχωριστικών πλαστικών για να μη γίνεται αλλαγή λωρίδων με αποτέλεσμα καθυστέρηση στην ροή των αυτοκινήτων και ένα φανάρι Δηλιγιάννη και Τατοΐου για ομαλή και γρήγορη κυκλοφορία στη διασταύρωση. Τα μακροπρόθεσμα έργα όπως υπογειοποίηση του σταθμού και κυκλοφορία άνωθεν στο ισόγειο των οχημάτων, έως ΓΡ. ΛΑΜΠΡΑΚΗ και βέβαια μια μελέτη τοπικής σημασίας αν χρειαστεί.
Το Κυκλοφοριακό χάος που δημιουργείται λύνεται με αυστηρούς κανόνες εφαρμογής ωραρίων κυρίως εντός του εμπορικού κέντρου και διαπλατύνσεις χώρων για περισσότερη ευχέρεια κινήσεων όπου υπάρχει δυνατότητα.
Κάθε πρόβλημα αντιμετωπίζεται συγκεκριμένα, με μεγάλη κατανόηση αφού οι επαγγελματίες πλήττονται από την κρίση και δεν πρέπει να τους προσθέσουμε άλλα προβλήματα. Η αστυνόμευση είναι το έσχατο μέτρο αποτροπής και αν αυτό κρίνεται απαραίτητο και ουσιαστικό κάθε φορά.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΚΡΗΣ
Ο όγκος των οχημάτων που έρχονται από Τατοΐου (Βόρεια), συναντώντας ενδιάμεσα (Πεσμαζόγλου – Ραγκαβή- Δεληγιάννη) και με κατεύθυνση ή κέντρο Κηφισιάς ή ΗΣΑΠ και Λ. Κηφισίας, είναι πολλαπλάσιος από τον όγκο που έρχονται από Αχαρνών-Τατοΐου με την ίδια κατεύθυνση. Η λύση βρίσκεται στην εγκατάσταση φωτεινού σηματοδότη στην διασταύρωση με πολλαπλάσιο χρόνο διέλευσης στο ρεύμα με τον μεγαλύτερο όγκο (βόρεια) με αποτέλεσμα την γρήγορη διέλευσή τους.
Στους εμπόρους αυτοκινήτων να γίνουν συστάσεις για συνεργασία με την δημοτική Αρχή ώστε οι δημότες να έχουν σωστή και ασφαλή διέλευση από τα πεζοδρόμια. Η πλειοψηφία των πολιτών πληρώνουν τα δημοτικά τέλη. Είμαι υπέρ των συνεργασιών έχοντας ως ύστατο μέτρο την επιβολή προστίμων που όταν όμως επιβληθούν να είναι μεγάλα ώστε να δημιουργήσουμε πόλη σύγχρονη και αποτελεσματική. Προτείνω λοιπόν πολλαπλές συστάσεις από τον δήμο στους εμπόρους τους οποίους σέβομαι και λόγω της κρίσης που βιώνουν και ελπίζω ότι θα συνεργαστούν για το καλό όλων μας.
Επιγραμματικά χρειάζεται ολικό σχέδιο ανασυγκρότησης του κυκλοφοριακού της Κηφισιάς- Ν. Ερυθραίας με συγκοινωνιακή μελέτη που θα εφαρμοστεί πλήρως και γρήγορα. Σε κάποια σημεία που υπάρχουν μαγαζιά και χρειάζονται προμήθειες (δημιουργώντας επιπλέον πρόβλημα) τα κολονάκια στα πεζοδρόμια πρέπει να είναι βιδωτά για να χρησιμοποιείται ο χώρος μπροστά από τα μαγαζιά για την φορτω-εκφόρτωση όσο χρόνο χρειάζονται με συνέπεια να διευκολύνεται η κίνηση άλλων οχημάτων. Επίσης επιδότηση από το δήμο για την στάθμευση στο δημοτικό parking Πλατάνου όσοι αποδεδειγμένα ψωνίζουν στα μαγαζιά της τοπικής αγοράς. Επιπλέον δημιουργία τουλάχιστον ενός καινούργιου δημοτικού parking σε Κηφισιά και Ν. Ερυθραία.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Η συγκεκριμένη συμβολή των οδών ανήκει διοικητικά στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Επομένως ο Δήμος Κηφισιάς μπορεί μόνο να εισηγηθεί. Σε κάθε περίπτωση όλα τα προβληματικά σημεία της κυκλοφορίας θα μπορούσαν να ενταχθούν και να αντιμετωπισθούν, μέσα από το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου κατόπιν ειδικής μελέτης. Για το συγκεκριμένο σημείο ωστόσο, η Τεχνική υπηρεσία του Δήμου το έτος 2004, είχε συντάξει τεχνική μελέτη με τίτλο «Κυκλοφοριακή Ρύθμιση με την εγκατάσταση Φωτεινού Σηματοδότη στις διασταυρώσεις των οδών Τατοΐου και Δηλιγιάννη και Τατοΐου και Όθωνος στην Κηφισιά». Η εν λόγω μελέτη προέβλεπε την εγκατάσταση φωτεινού σηματοδότη στην διασταύρωση των οδών Όθωνος και Τατοΐου και στην διασταύρωση των οδών Δηλιγιάννη και Τατοΐου, οι χρονισμοί των οποίων θα εξασφάλιζαν μια ορθολογική διαχείριση του αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου στον συγκεκριμένο κόμβο. Η μελέτη αυτή θα μπορούσε να επικαιροποιηθεί με πιθανόν επιπλέον ρυθμίσεις από ειδικό μελετητή που θα ασχοληθεί με το θέμα.
Κατ’ αρχήν κρίνω απαραίτητη την διαβούλευση της Δημοτικής Αρχής με τους εμπόρους καθώς και τους Συλλόγους που αντιπροσωπεύονται, με θέμα την τήρηση του κανονισμού λειτουργίας αλλά και των διατάξεων ή των κανονιστικών αποφάσεων που σχετίζονται με την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων. Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει παρατηρηθεί σε άλλους Δήμους, θα μπορούσε να υπάρξει εγκατάσταση φυσικού διαχωρισμού για την διασφάλιση της όδευσης των πεζών και Ατόμων Με Ειδική Αναπηρία καθώς και συστηματική αστυνόμευση.
Η λύση υποδεικνύεται από σειρά μέτρων και όχι μεμονωμένα. Η ορθολογική διαχείριση του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης με σύγχρονες μεθόδους χρέωσης και ελέγχου αλλά και η προσπάθεια αξιοποίησης ιδιωτικών υπαίθριων και ακάλυπτων χώρων για την λειτουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης με ελαχίστη ως μηδενική χρέωση για τους πολίτες, μπορούν να συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των προβληματικών χώρων στάθμευσης. Υπό την προϋπόθεση των παραπάνω και της ενίσχυσης της τοπικής αστικής συγκοινωνίας, θα μπορούσαν να ληφθούν μέτρα όπου θα καθιστούν αδύνατη την στάθμευση στα άκρως προβληματικά σημεία , με σκοπό, όχι μόνο την εύρυθμη λειτουργία αλλά και την αισθητική της Πόλης μας.
ΣΑΝΤΥ ΠΑΤΡΙΝΟΥ – ΝΤΕΛΤΟΡΟ
Μια ρεαλιστική, μελέτη με τη συνεργασία του ΗΣΑΠ, της Περιφέρειας και της κεντρικής διοίκησης θα ήταν το ευκταίο, μια και το έργο της υπογειοποίησης του σταθμού θα έδινε οριστική λύση στο ζήτημα. Μπορούν να γίνουν πολλές ρυθμίσεις – δράσεις, άλλες άμεσες και άλλες μακροπρόθεσμες. Φρονούμε, όμως, ότι τα προβλήματα δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται αποσπασματικά αλλά σε ευρύτερο πλαίσιο. Στην παρούσα φάση, η λύση πρέπει να προκύψει από το συνδυασμό α) της άμεσης απομάκρυνσης των σταθμευμένων οχημάτων γύρω και κοντά στο προβληματικό σημείο και β) μιας κυκλοφοριακής μελέτης της ευρύτερης περιοχής, ώστε να επαναπροσδιοριστούν οι δίοδοι πρόσβασης από και προς το σταθμό της Κηφισιάς.
Η αναρχία, γενικώς, επηρεάζει την εικόνα της πόλης αλλά και την καθημερινότητα των Δημοτών. Τα οχήματα θα πρέπει άμεσα να απομακρυνθούν από τους κοινόχρηστους χώρους και τα πεζοδρόμια και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης να τηρηθεί η νόμιμη διαδικασία. Απαιτείται παράλληλα η ενίσχυση και εξειδίκευση του Κανονισμού Κατάληψης Κοινοχρήστων Χώρων και η τήρηση της προβλεπόμενης στο νόμο διαδικασίας της πολεοδομικής αδειοδότησης σε υφιστάμενους και τυχόν νέους ιδιωτικούς χώρους. Σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις, θα γίνει προσπάθεια ανεύρεσης κατάλληλων χώρων για την εξυπηρέτησή τους.
Η λύση του προβλήματος έχει πολλές παραμέτρους. Η αποτελεσματική αστυνόμευση, σε δρόμους είτε εντός είτε εκτός της δικαιοδοσίας του Δήμου είναι απαραίτητη και δρα αποτρεπτικά. Πρέπει, ταυτόχρονα, να εκσυγχρονιστεί και να διευρυνθεί, με τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών, το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης και να ανεβρεθούν κατάλληλοι νέοι χώροι στάθμευσης σε Κηφισιά και Ερυθραία σε όλα τα προβληματικά σημεία. Ένα δίκτυο δημοτικής συγκοινωνίας με τουλάχιστον δύο δακτυλίους διαρκούς ροής, θα καταστήσει ευκολότερη την πρόσβαση των συμπολιτών μας στα «εμπορικά» κέντρα των δημοτικών μας ενοτήτων, αλλά και στους επισκέπτες – εργαζόμενους…. Δεν πρέπει να παραβλέψουμε τη συνεργασία των καταστημάτων με τις επιχειρήσεις στάθμευσης, ώστε να εξασφαλίζεται δωρεάν στάθμευση για όσο χρόνο απαιτείται.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ
Το συγκεκριμένο είναι ένα από τα πολλά σημεία που δυσκολεύει την καθημερινότητα μας. Αντίστοιχα σημεία είναι: Ο κόμβος Χ. Τρικούπη – Ε.Βενιζέλου, Πεσμαζόγλου – Κηφισίας, Βάρναλη – Ε.Βενιζέλου, Όθωνος- Κηφισίας. Σημειακές παρεμβάσεις θεωρώ ότι μεταθέτουν το πρόβλημα παρά το επιλύουν. Ένας συνδυασμός βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων ρυθμίσεων στηριγμένων σε κυκλοφοριακή μελέτη συγκοινωνιολόγων, μπορούν να επιλύσουν τα προβλήματα. Ενδεικτικά αναφέρω: Υπογειοποίηση της εισόδου – εξόδου με κυλιόμενες κλίμακες του σταθμού ΗΣΑΠ, εκ νέου ρύθμιση των σηματοδοτών της οδού Όθωνος και κατά μήκος της Κηφισίας, δημιουργία όπου είναι εφικτό κυκλικών κόμβων, μακροπρόθεσμη βελτίωση με την επέκταση του ΗΣΑΠ όπως προβλέπει το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου.
Στηρίζουμε την επιχειρηματική δραστηριότητα στο Δήμο, στο μέτρο που αυτή σέβεται το δικαίωμα των συμπολιτών για ελεύθερη κίνηση και πρόσβαση. Κατά συνέπεια διαφωνούμε απόλυτα με κάθε παράνομη κατάληψη δημόσιου χώρου. Δεσμευόμαστε να εφαρμόσουμε την ισχύουσα κανονιστική για τα πεζοδρόμια στις πόλεις μας, η οποία μέχρι σήμερα εφαρμόζεται επιλεκτικά.
Μέτρα που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της σημερινής κατάστασης είναι:
Ανάπτυξη δημοτικής συγκοινωνίας με ευέλικτα οχήματα σύγχρονης τεχνολογίας (ηλιακά- ηλεκτρικά)
Εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με ορισμό ζωνών στάθμευσης ανάλογα με το χρόνο παραμονής
Εφαρμογή συστήματος μίσθωσης αυτοκινήτων (car- sharing), ώστε με ηλεκτρονικό σύστημα παράδοσης – παραλαβής κοινόχρηστων οχημάτων να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος.
Δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης με προτεραιότητα στην πλατεία Ιλισσίων (υπόγειο), εμπορικό κέντρο Νέας Ερυθραίας.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΟΥΛΟΣ
Καταρχάς για κάθε κυκλοφοριακή ρύθμιση απαιτείται μελέτη. Για τη συμβολή Τατοΐου και Όθωνος όμως, προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση, προτείνω η Διοίκηση του Δήμου να κάνει αίτημα στο Υπουργείο Μεταφορών, τμήμα στ’, Λεωφόρος Αλεξάνδρας 119, ώστε να τοποθετηθούν 2 φανάρια: α) Ένα στην κάθοδο της Τατοΐου στη συμβολή της με την Όθωνος, στην κατεύθυνση προς Αθήνα με συνεχή ροή των αυτοκινήτων δεξιά προς Όθωνος. β) Όμοια ένα φανάρι στο απέναντι κομμάτι της Τατοΐου που να ρυθμίζει την κυκλοφορία και τη στροφή δεξιά. Για τα φανάρια δεν απαιτούνται μελέτες.
Έχουμε παραδείγματα εμπόρων αυτοκινήτων που αφήνουν τα αυτοκίνητα που πωλούν πάνω στο πεζοδρόμιο. Παρατηρούμε ότι σε πεζοδρόμια της οδού Χαριλάου Τρικούπη αλλά και επί της Λεωφόρου Κηφισίας, όπου υπάρχουν εκθέσεις αυτοκινήτων, κάποια αυτοκίνητα καταλαμβάνουν τα πεζοδρόμια. Εδώ η Δημοτική Αρχή μπορεί να στέλνει τη Δημοτική Αστυνομία ή να καλεί το Α.Τ. Κηφισιάς, ώστε να βεβαιώνονται συνεχώς πράξεις παράβασης. Μάλιστα τα πρόστιμα από την Αστυνομία είναι αρκετά υψηλά.
Παρατηρούμε ανεπάρκεια χώρων στάθμευσης κυρίως στα εμπορικά κέντρα της Κηφισιάς και Ερυθραίας, στο παραδοσιακό τμήμα της Κηφισιάς, στο Κεφαλάρι, στα Αλώνια και στην περιοχή του Νεκροταφείου Κηφισιάς (πολλές θέσεις παρά την οδό χάθηκαν από τους ποδηλατοδρόμους που υλοποιήθηκαν χωρίς συνολικό σχέδιο και χρησιμοποιούνται από ελάχιστους πολίτες). Ακόμα έχουμε αδρανοποίηση του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης. Προτείνεται ένα σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης ουσιαστικό και όχι λιτό και ανεπαρκές, όπως είναι αυτό σήμερα και στις δύο δημοτικές ενότητες (Κηφισιά – Ερυθραία) και όχι μόνο στην Κηφισιά που υφίσταται σήμερα. Η δημοτική αστυνομία είναι ολιγομελής, δεν επαρκεί να αστυνομεύσει το Σ.Ε.Σ., οπότε αυτό δεν λειτουργεί σωστά.
Πηγή: https://www.kifisianews.gr